природознавство

Завдання з теми "Всесвіт": прочитати параграфи
1. Взаємозв’язки у природі.(с.4-5)
2. Уявлення давніх людей про Землю і Всесвіт.(с.6-8)
3. Сонячна система, її склад. (с. 9-11)
4. Сонце – зоря, центральне тіло Сонячної системи. (с.12-14)
5. Планети та інші космічні тіла.(с.15-17)
6. Земля – планета Сонячної системи. Теплові пояси Землі та їх вплив на природу.(с.18-20)
7. Добовий і річний рух Землі.(с. 21-25)
8. Місяць – природний супутник Землі. (с.26-28)
9. Навчальний проект « Мандрівка просторами Всесвіту, про яку ти мрієш».
10. Сузір’я зоряного неба. Великий і Малий віз, Полярна зоря.(с. 29-31)
11. Чумацький шлях – наша Галактика. Сучасні уявлення про Всесвіт. (с. 32-34)

Тематична контрльна робота №1
1.Космос изучают:
А) физики б) астрономы в)химики г) географы

2. Для изучения используют:
А) телескопы б) бинокли в) подзорные трубы

3.Выберите небесные тела:
А) Солнце б) космос в) Марс г) Комета Галлея
д) Луна е) морская звезда

4. Выберите названия созвездий
А) Орион б) Солнечная система в) Солнце г) Кассиопея

5. С Земли звезды кажутся маленькими. Почему?

6. Солнце – это…
А) центр солнечной системы б) центр Вселенной
в) раскаленная планета г) ближайшая к Земле звезда

7. Вокруг Солнца вращаются:
А) 7 планет б) 9 планет в) 11 планет

8. Сопоставьте имена богов и названия планет:
Богиня любви и красоты Плутон
Бог войны Нептун
Бог моря Венера
Владыка подземного мира Марс

9.Выберите пары:
Самая близкая к Солнцу планета Луна
Спутник Земли Меркурий
Самая дальняя планета Юпитер
Самая крупная планета Плутон

10. Дайте определение экватора.

11. Почему на планете день сменяет ночь?

12. Самая высокая температура на планете:
А) на экваторе б) на полюсе
в) в Украине г) в умеренном поясе

Тема 2. План і карта (7год)

12. Горизонт, сторони горизонту.(с.35-36)
13. Орієнтування на місцевості за допомогою Сонця, місцевих ознак та компаса.(с.37-41)
14. Екскурсія. Визначення сторін горизонту за допомогою Сонця, компаса та місцевих ознак.
15. Масштаб. Зображення місцевості на плані, умовні знаки.(с.42-44)
16.Географічна карта, умовні знаки на карті. (с. 45-47)
17.Робота з планом і картою. 
Практична робота: читання плану й карти з використанням умовних знаків і масштабу. (с.48)
18.Тематична контрольна робота №2.

                          Тематична контрольна робота №2.

1. Выбери правильное утверждение.
А   Горизонтом называется вся земная поверхность.
Б   Горизонтом называется часть земной поверхности, которую мы можем охватить взглядом.
В   Горизонтом называется линия, которой небо как будто соединяется с поверхностью земли.

2 . Выбери правильный ответ.
Если подниматься вверх, то горизонт…
А   расширяется
Б   сужается
В   не изменяется

3. Как называется прибор для определения сторон горизонта.
А   термометр
Б   компас
В   линейка

4. Назовите промежуточные стороны горизонта. Нарисуйте розу ветров.
5. Уменьшенное во много раз изображение земной поверхности или отдельных ее частей на плоскости с помощью условных знаков и масштаба называется_______________________________________.
6. Приведи примеры условных обозначений на картах и их названия.



                                                  Тема 3. Частина1. Природа материків і океанів (14год)


19. Розселення людей на Землі. Чисельність населення Землі, її зміни. (с. 49-50)
20. Океани, материки (континенти) і частини світу на географічних картах. (с.51-53)
Практична робота: робота з географічною картою півкуль та світу. Нанесення на контурну карту назв материків і океанів. (с.53) 
21. Особливості природи Тихого, Атлантичного, Індійського та Північного Льодовитого океанів. 

(с. 54-65)

22. Євразія. Розташування, особливості погоди, форми земної поверхні, водойми, корисні копалини, ґрунти. (с. 66-68)
23. Євразія. Рослинний і тваринний світ.(с. 69-71)
24. Євразія. Залежність діяльності людини від природних умов, найбільші країни, їх столиці, охорона природи. (с. 72-74)
25. Африка. Розташування, особливості погоди. Форми земної поверхні, водойми, корисні копалини, ґрунти. (с. 75-77)
26. Африка. Рослинний і тваринний світ.(с. 78-80)
27. Африка. Залежність діяльності людини від природних умов, найбільші країни, їх столиці, охорона природи. (с. 81-83)
28. Північна Америка. Розташування, особливості погоди, форми земної поверхні, водойми, корисні копалини, ґрунти. (с. 84-86)
29. Північна Америка. Рослинний і тваринний світ.
(с. 87-89)
30. Тематична контрольна робота № 3.
31. Північна Америка. Залежність діяльності людини від природних умов, найбільші країни, їх столиці, охорона природи.(с. 90-92)

32. Південна Америка. Розташування та кліматичні особливості. Рослинний і тваринний світ. (с. 93-98)

Контрольная № 3
Тест 1. Материки Землі. 
1.Материки—це:
а) великі ділянки суші, оточені з усіх сторін водою;
б) великі ділянки води, в яких є суша.

2. Скільки є материків на нашій планеті?
а) 3; б) 9; в) 6.

3. З’єднай назву материка з його прикметами:
а) Євразія; є) батьківщина картоплі,
помідорів та шоколадного
дерева;
б) Африка; ж) батьківщина кенгуру та
інших сумчастих;
в) Південна з) тут знаходиться Україна;
Америка;
г) Північна і) тільки тут росте секвоя і
Америка; живе бізон;
д) Австралія; к) живуть пінгвіни;
е) Антарктида; л) розміщені савани, в яких
водяться слони, зебри, леви.
_а--_____, б--_____, в--_____, г--_____, д--______, е--_____.

4. Скільки місяців триває зима в тундрі?
а) 2-3 місяця; б) 8-9 місяців; в) 12 місяців.

5. Які дерева де ростуть?
а) Тайга; г) береза, дуб, клен;
б) Мішані ліси; д) Ялина, сосна, кедр;
в) Листяні ліси; е) дуб, сосна, береза, ялина.
__а--_____, б--_______, в--_______.

Тест 2. Океани Землі. 
1. Скільки океанів є на нашій планеті?
а) 4; б) 3; в) 6.

2.  Найхолодніший і найменший за розмірами:
а) Індійський; б) Північний Льодовитий; в) Тихий океан.

3. Яку користь приносить Світовий океан?
а) дає нафту і сіль;
б) приносить дощі і бурі;
в) дає кисень і обігріває планету.

4. Скільки видів рослин і тварин живе в морях і океанах?
а) 1 тис.; б) 100 тис.; в) 10 тис.

5. З’єднай:
а) Тихий океан; д) має найбільшу кількість
рослин і тварин;
б) Індійський океан; е) в ньому існує найменше рослин
і тварин ;
в) Північний Льодовитий є) тут ростуть бурі саргасові
океан; водорості;
г) Атлантичний океан; ж) тут вода зацвітає від великої
кількості водоростей.
а- __; б- __; в- __; г- __.

6.На островах якого океану існують колонії моржів і тюленів, пташині базари?
а) Північного Льодовитого; б) Атлантичного; в) Індійського.

7. У якому океані водиться летюча риба?
а) у Тихому; б) у Атлантичному; в) у Північному Льодовитому.

8. Чому водорості мають різний колір (зелений, бурий, червоний)?
а) фарби не вистачає; б) риби винні; в) сонце неоднаково освітлює.

9. На скільки метрів можна засипати сіллю сушу, якщо випарити їх з усієї океанічної води?
а) на 10 м; б) на 153 м; в) на 60 м. 
ї
кількості водоростей.
а- __; б- __; в- __; г- __.






Тема 3. Природа материків і океанів. ( 23год )
Тема 3. Частина2. Природа материків і океанів. Особливості природи Австралії та Антарктиди. (9год)





33.

Південна Америка. Залежність діяльності людини від природних умов, найбільші країни, їх столиці. Охорона природи. (с.99 – 101)
34.

Австралія – найсухіший материк. Розташування. Особливості погоди, форми земної поверхні, водойми, корисні копалини, ґрунти. (с.102 – 104)
35.

Австралія. Рослинний і тваринний світ. (с.105 – 107)
36.

Австралія. Залежність діяльності людини від природних умов. Охорона природи. (с.108 – 110)
37.

Антарктида – найхолодніший материк. Особливості природи Антарктиди. (с.111 – 113)
38.

Охорона природи материків.
39.

Навчальний проект «Цікавий світ материка, на який я хочу потрапити». (с. 113)
40.

Тематична контрольна робота №4.
41.


Підсумковий урок за темою «Природа материків та океанів».






ТЕСТОВЫЕ ЗАДАНИЯ

1.    На карте, глобусе преобладает цвет:
а.   зеленый.
б.   голубой
в.   коричневый

2. Выбери правильное высказывание:
     а.   На Земле -  три океана: Тихий, Атлантический, Индийский.
     б.   На Земле – четыре океана: Тихий, Индийский, Северный  
            Ледовитый, Атлантический.
     в.    На Земле – пять океанов: Тихий, Индийский, Северный,
           Ледовитый, Атлантический.

3.Вода в океанах:
      а.   соленая,
      б.   пресная

     4  Мировой океан обогащает воздух кислородом, потому что:
       а.  С поверхности океанов испаряется большое количество
            воды.
       б.  В нем растет много зеленых водорослей.
       в.  Со дна океанов выходят на поверхность множество источников

                5. В теплые времена года вода океанов и морей медленно поглощает-
    солнечное тепло, а в холодное медленно отдает его. В  результате
    этого; 
        а.   вода в океанах и морях теплая;
        б.  океан сохраняет тепло планеты;
        в.   регулирует температуру воды и суши;

 6. Океан дает людям:
        а. пищу;
        б. разнообразные строительные материалы  и полезные ископаемые;
        в. жилье;
           





1. Дополни предложение:
Большие участки суши, со всех сторон омываемые водой,
называют . . .
2. Среди данных названий  найди и подчеркни названия материков
Африка, Евразия, Киев, Англия, Южная Америка, Северная
Америка, Европа, Австралия, Украина, Антарктида.
3. Какой самый большой материк?


4.   Как называется самая маленькая птичка  и самая большая птица в Африке?
5.   Какая самая большая змея в мире водится в реках
Южной Америки? 
6.   Как называется растение, которое встречается только в Северной  Америке? 



7.   Как называется самая свирепая рыба, которая водится в реке Амазонке?
8.   Напиши названия животных, которые обитают только в Австралии.
9.   Какие животные живут в Антарктиде?

Тема 4. Природа України. (22год)
Тема 4.Частина1. Природа України. Форми земної поверхні. Водойми України. (11год)






42.

Україна на карті світу. Карта України. (с.114 – 116)
Практична робота: робота з географічною картою.
43.

Практична робота: позначення на контурній карті столиці та великих міст України.
44.

Форми земної поверхні. Рівнини і гори в Україні.
(с.117 – 119)
45.

Форми земної поверхні в рідному краї. (с. 120 – 122)
46.

Корисні копалини України. Їх види. ( с.123 – 125)
47.

Водойми України. Природні та штучні водойми. Будова річки. ( с.126 – 128)
48.

Річки, озера і болота України. (с.129 – 131)
49.

Чорне і Азовське моря. ( с.132 – 134)
50.


Навчальний проект «Водойми рідного краю, їх стан та охорона». (с.134)
51.


Практична робота: позначення на контурній  карті основних форм земної поверхні та водойм України. (с.122)
52.

Тематична контрольна робота №5. Використання і охорона природних багатств водойм. ( с.133 – 134)

Тематична контрольна робота №5

Выполнить практическую часть на контурной карте




Тема 4. Частина2. Природа України. Ґрунти і природні зони України. (11год)




53.

Ґрунти України. Охорона ґрунтів. (с. 135 – 137)

54.

Природні зони України. Карта природних зон. (с.138 – 140)

55.

Природна зона: мішані ліси. Господарська діяльність людини в зоні мішаних лісів. Заповідні території та охорона природи в зоні мішаних лісів.
(с.141 – 149)

56.

Навчальний проект «Чому ліси називають «легенями планети» ?». (с.149)

57.

Природна зона: лісостеп. Заповідні території та охорона природи в зоні лісостепу.
( с.150 – 156)

58.

Природна зона: степ. Господарська діяльність людини в зоні степів. (с. 157 – 162)

59.

Заповідні території та охорона природи в зоні степів. ( с.163 – 165)

60.

Українські Карпати. Заповідні території та охорона природи в Карпатах. ( с.166 – 171)

61.

Кримські гори. Заповідні території та охорона природи в Кримських горах. ( с. 172 – 177)

62.

Навчальний проект «Що можна зробити для збереження природи в моєму краї». (с.177)

63.

Тематична контрольна робота №6. Рослини та тварини, занесені до Червоної книги України.




Тематична контрольна робота №6.


Выполнить один из проектов (форма выполнения на выбор - реферат, доклад, фоторепортаж и т.д.)






Тема 5. Тіла і речовини. (7год)






64.

Тіла і речовини. Стан речовин. (с.178 – 180)
65.

Будова і властивості твердих тіл. (с.181 – 182)
66.

Будова і властивості рідин. (с.183 – 184)
67.

Будова і властивості газів. (с.185-186)                  
68.

Навчальний проект «Дослідження властивостей твердих тіл на прикладі граніту, деревини, крейди» (на вибір учителя).
69.

Навчальний проект «Дослідження властивостей рідин на прикладі води та молока» (на вибір учителя).
   70.

Різноманітність речовин і матеріалів та їх використання людьми. (с.187 – 189)























































































































2 комментария:

  1. Этот комментарий был удален администратором блога.

    ОтветитьУдалить
  2. Этот комментарий был удален администратором блога.

    ОтветитьУдалить