Математика

Тема 1. Узагальнення та систематизація навчального матеріалу за 3 клас. Числа. Дії з числами (8 год)


  1. Вступ. Нумерація трицифрових чисел. Арифметичні дії додавання і віднімання, множення і ділення. Знаходження значень буквених виразів. Розміщення відрізків на площині, у просторі.(№1-21)
  2. Додавання і віднімання трицифрових чисел. Складання й обчислення виразів. Складання і розв’язування задач за короткими записами. (№22-31)
  3. Множення і ділення з числами 1 та 0. Множення і ділення суми на число та ділення числа на добуток. Розв’язування задачі двома способами. (№32-41)
  4. Письмове множення на одноцифрове число. Задачі, обернені до задач на знаходження суми двох добутків. (№42-51) ми. (№32-41)
  5. Ділення з остачею. Письмове ділення на одноцифрове число. Дії з іменованими числами. Задачі на зведення до одиниці.(№52-61)
  6. Письмове ділення на одноцифрове число. Знаходження частини числа. Задачі на знаходження частини числа.(№62-70)
  7. Знаходження числа за його частиною. Перевірка письмового ділення множенням. Розв’язування задач.(№71-81)
  8. Множення і ділення на 10 і на 100.задачі, що містять знаходження частини числа або числа за його частиною.(№82-91). Самостійна робота №1 (контроль навичок усних та письмових обчислень) 
Самостоятельная работа №1
1 Выполнить в столбик:
   245+134    315+205    682-351   826-227
   224 * 4      305 * 5      328 : 2     421 : 5

2. Реши уравнение:
  у + 25 = 405     k * 10 = 210

3. Раскрой скобки:
  9* (m + 5)     12* (b - 7)

4. Вычисли:
 1 км - 200 м =
 1 т - 300 кг =

 5. Реши задачу:
  Найти периметр треугольника, если стороны равны 4 см, 6 см, 15 см.









Тема 2. Письмові прийоми множення та ділення  двоцифрових та трицифрових на одноцифрове (8 год)



9. Множення числа на добуток. Письмове множення на двоцифрове число виду 24*40. Складання і розв’язування задач.(№92-101)

 10. Письмове множення на двоцифрове число. Вправи з нерівностями. Розв`язування  задач складанням виразу.(№102-111)

  11Письмове множення на двоцифрове число. Ділення з остачею. Розв’язування задач.(№112-119)

 12Ділення числа на добуток. Письмове ділення на двоцифрове число виду 540:20. Розв’язування рівнянь і задач.(№120-129)

13. Письмове ділення на двоцифрове число. Складені задачі з різницевим порівнянням і кратним порівнянням чисел.(№130-138) 

14. Ділення на одноцифрове і двоцифрове число. Складені задачі, що містять знаходження частини числа.(№139-145) 

15. Письмове ділення на одноцифрове число з остачею. Розв’язування  рівнянь і задач.(№146-154)

16. Контрольна робота №1



 Контрольна робота №1

1 Выполни действия в столбик:
   34*21     37*26    38*12    15*12
  
2. Выполни деление в столбик:
   225: 5    328:2    144:12    169:13    754:7   961:6

3. Реши в уравнение:
    m - 254 = 786    108 : a = 36

4. Реши задачу:
    Мальчики принесли 75 книг, девочки 15. Во сколько раз больше мальчики принесли книг, чем девочки?

5. Реши задачу:
    Дан квадрат ABCD, BD - диагональ, AB = 5см, BD = 7см. Найти : периметр треугольника ABD.


Тема 3. Нумерація багатоцифрових чисел(14 год)

17. Утворення, називання і читання чотирицифрових чисел у межах 2000. Записування чисел, позначених на числовій прямій. Розв’язування задач.(№155-166)


  18. Читання і записування чотирицифрових чисел у межах 2000. Лічба тисячами до 10000. Розв’язування задач.(№167-175) 


19. Утворення, читання і записування чотирицифрових чисел. Розкладання чисел на розрядні доданки. Утворення чотирицифрових чисел із розрядних доданків. Розв’язування задач двома способами. Кут.(№176-193)


20. Визначення кількості десятків, сотень і тисяч у числах. Круг і коло. Побудова кола. Задачі з буквеними даними.(№194-205)

21. Читання і записування п’ятицифрових чисел у межах 20000. Письмове додавання трицифрових чисел. Нерівності. Складання і розв’язування задачі.(№206-216)


22. Читання і записування чисел у межах 20000. Утворення числа 20000. Лічба десятками тисяч до 100000. Розкладання чисел на розрядні доданки. Письмове віднімання трицифрових чисел. Письмове додавання і віднімання трьох компонентів. Обчислення периметра трикутника.(№217-225)

23. Порівняння багатоцифрових чисел. Перетворення іменованих чисел. Розв’язування задач.(№236-245)


24. Нумерація шестицифрових чисел у межах 200000. Повторення письмового ділення на одноцифрове число. Розв’язування задач.(№246-256)

25. Читання і записування чисел у межах 200000. Утворення числа 200000. Лічба сотнями тисяч. Мільйон. Перетворення іменованих чисел.(№257-266) 


26. Нумерація шестицифрових чисел. Розкладання чисел на розрядні доданки. Визначення числа тисяч у числі. Порівняння багатоцифрових чисел.(№267-274)

27. Клас. Таблиця розрядів і класів. Читання і записування шестицифрових чисел. Множення і ділення на 10, 100, 1000. Розв’язування складених задач.(№275-293)

28. Читання і записування багатоцифрових чисел. Визначення числа десятків, сотень, тисяч, десятків тисяч. Задачі, що розв’язуються за допомогою відношення. (№294-304) 

29. Десяткова система числення. Збільшення (зменшення) числа у 10,100, 1000 разів. Розв’язування рівнянь і задач.(№305-314)

30. Контрольна робота №2 


Контрольна робота №2

 1. Запиши цифрами числа:
Восемьсот, двести двадцать два, четыреста один, сорок пять тысяч триста один, семьсот две тысячи тридцать два.

2.Запиши числа суммой разрядных единиц:
457888, 509853, 4004, 32040

3. Сравните числа:
2145   1245, 1826    18260, 48150  40900

4. Вычисли:
203000-43506*4
3*348+422:2

5. Реши уравнение:
С:7=1813
У-45678=371442

6.Реши задачу:
Дан прямоугольник АВСД, АВ равна 10 см, ВС – две пятых от стороны АВ. Найти периметр АВСД.


Тема 4. Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Одиниці вимірювання величин.(11 год)


31 Одиниці вимірювання довжини. Перетворення одиниць вимірювання довжини. Визначення відстаней на карті.(№315-326)
32 Одиниці вимірювання маси. Перетворення одиниць вимірювання маси. Задачі, що розв’язуються за допомогою відношення.(№327-337)  
33 Заміна одних одиниць вимірювання величин іншими. Розв’язування задач на дві дії та складання обернених задач.(№338-349)
34 Одиниці вимірювання часу. Перетворення одиниць вимірювання часу. Задачі, що розв’язуються за допомогою відношення. Табель-календар. Визначення тривалості подій за календарем. Перетворення одиниць вимірювання часу. Розв’язування задач на час.(№350-373)
35 Дія додавання. Закони додавання. Табличне і поза табличне додавання.
36 Дія віднімання. Властивості дії віднімання та їх використання для обчислень.
37 Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розв’язування рівнянь і задач. Перевірка віднімання додаванням. Складені задачі на знаходження невідомого доданка.
38 Перевірка додавання відніманням. Розв’язування рівнянь. Розширені задачі на знаходження третього доданка.
39 Знаходження різниці, якщо зменшуване містить кілька нулів. Додавання кількох доданків. Задачі на обчислення периметра трикутника.
40 Контрольна робота №3
41 Аналіз контрольної роботи. Знаходження значень виразів на сумісні дії першого ступеня. Задачі з буквеними даними.


                                              Контрольна робота №3

1. реши задачу 
В первый день турист прошел 42 км, двигаясь со скоростью 6 км-ч, а во второй день - 36 км, двигаясь со скоростью 4 км-ч.Сколько чвсов турист в дороге на протяжении двух дней?

2. Переведи единицы измерения

2м 50см = ________см
3ч 25мин = ______мин
4ц 52кг = ________кг
2сут 2ч = ________ч
6т 17 кг = ______кг
5м 2дм = ________см

3.Вычисли
(70010 - 66542)+29495=
100000 - 8869 - 660 =
999 + 101000 + 327 =
32км 417м - 19км 580м = 
2кг 340 г + 5кг 829 г =
2ч 25 мин + 55 мин =

4.Выполни построение
Начерти углы при помощи транспортира: 45, 38, 90, 125, 170. 



Тема 5. Арифметичні дії з іменованими числами. Поняття: швидкість, час, відстань (10 год)


42 Додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях довжини і маси. Задачі на зведення до одиниці.
43 Круглі числа. Складання виразів за задачами з буквеними даними. Периметр прямокутної ділянки.
44 Додавання і віднімання іменованих чисел. Розв’язування задач на визначення тривалості подій.
45 Дії з іменованими числами. Розв’язування задач на визначення часу. Розв’язування рівнянь.
46 Спосіб округлення чисел при додаванні та відніманні. Задачі на дві дії, що містять знаходження невідомого множника. Побудова кола, поділ його на частини. 
47 Співвідношення між величинами. Діаграма. Побудова лінійної або стовпчастої діаграми. Розв’язування задач.
48 Швидкість. Одиниці швидкості. Задачі на знаходження швидкості руху.
49 Задачі на знаходження відстані за даними швидкістю і часом. Ускладнені задачі на зведення до одиниці.
50 Задачі на знаходження часу за відомими відстанню і швидкістю. Дії з іменованими числами.
51 Геометричні тіла і плоскі фігури, їх назви. Прості й складені задачі на знаходження швидкості, часу і відстані. Дії з іменованими числами.

                      Самостоятельная работа   №2(контроль навичок розв’язування задач на рух)

1. Решить задачу.
Парашютист падал 2 секунды. За первую секунду он пролетел 4м 8дм. За вторую секунду он пролетел на 14м 9м больше. Найдите среднюю скорость парашютиста.
2. Реши задачу.
Велосипедист был в дороге 6 часов, а мотоциклист 2 часа. Велосипедист проехал 72 км, а мотоциклист 100 км. Насколько скорость мотоциклиста больше скорости велосипедиста?
3. Найди значение выражения.
370542+45859
15807-(4300+287)
70135-5028
4. Реши уравнение.
(220+260):у=240
(730-190):х=60

5. Начерти отрезок АВ=96 мм. Обозначь на нем точку С так, чтобы длина отрезка АС равнялась 1/4 длины отрезка АВ. 

Тема 6. Письмове множення і ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове. Площа фігури. (13 год)

Мета: оволодіти навичками письмового множення і ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове; знати одиниці площі; застосовувати формулу для знаходження площі прямокутника; розв’язувати задачі

52 Дія множення. Закони множення та їх застосування. Розв’язування задач на рух.
53 Письмове множення багатоцифрових чисел на одноцифрові (алгоритм множення). Розв’язування задач.
54 Множення у випадку кількох нулів у першому множнику. Розв’язування задач із двома буквеними даними.
55 Множення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями. Знаходження значень виразів на сумісні дії різного ступеня. Задачі на спільну роботу.
56 Площа фігури. Квадратний сантиметр. Задачі, аналогічні до задач на спільну роботу. Ознайомити учнів з новим терміном «площа»,одиницями площі
57 Правило обчислення площі прямокутника та його застосування. Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на спільну роботу. Ознайомити учнів з формулою знаходження площі прямокутника
58 Обчислення площі прямокутника. Розв’язування задач, пов’язаних із площею прямокутника. Формувати вміння розв’язувати задачі на знаходження площі прямокутника
59 Одиниці вимірювання площі. Задачі, які містять дії над величинами, вираженими в одиницях площі. Обчислення площі  прямокутних ділянок за планом.
60 Знаходження довжини сторони прямокутника за даною площею та відомою стороною. Дії з іменованими числами.
61 Обчислення площі фігур за допомогою палетки. Задачі, пов’язані з площею прямокутника. Складання й обчислення виразів.
62 Контрольна робота №4
63 Аналіз контрольної роботи. Узагальнення та систематизація знань учнів.
64 Узагальнення та систематизація знань учнів. Підсумок за семестр.

Контрольная работа
1. Задача
По асфальтированному шоссе автомобиль проехал 292км за 4 часа, по грунтовой дороге – 76 км за 2 часа. На сколько скорость движения автомобиля по шоссе была больше, чем по дороге?
2. Реши выражения
5т 84 кг – 3т 657 кг
14 см 95 см +7 м 8 см
34499 – (19870 - 8767)
5949 – 978:6
624:24
29х32
3. Реши уравнение
Х – 5784 = 8605
4.  Реши выражения
а +(а - 317), при а = 975
5. Задача

АВСД – прямоугольник, АВ =12 см, ВС на 9 см больше АВ. Найти периметр и площадь фигуры.




Тема 7.Письмове ділення багатоцифрових на одноцифровечисло. Числові вирази(14год)

65

Дія ділення. Властивості частки. Задачі, що розв’язуються дією ділення(634-644)
66

Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові (загальний випадок). Ускладненні задачі на зведення до одиниці(645-654)
67

Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Дії з іменованими числами. Задачі на зведення до одиниці(655-662)

68

Перевірка дії множенням. Розв’язування рівнянь. Ускладненні задачі на зведення до одиниці (663-671)
69

Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові, якщо частка містить нулі. Розв’язування задач (672-680)
70

Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові, якщо частка містить нулі. Розв’язування задач(681-687)
71

Ділення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями, на одноцифрове число. Розв’язування задач(688-696)
72

Ділення складених іменованих чисел на одноцифрові. Складання й обчислення виразів. Розв’язування задач(697-705)
73

Ділення складеного іменованого числа на просте іменоване число. Розв’язування задач(706-714)
74

Повторення порядку виконання арифметичних дій. Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на зустрічний рух(715-722)
75

Усне ділення круглих багатоцифрових чисел на одноцифрові. Задачі на рух(723-731)
76

Обчислення значень виразів на сумісні дії. Обчислення значень виразів із буквою. Задачі на зустрічний рух(732-740)
77

Контрольна робота № 5
78

Аналіз к\р. Ділення багатоцифрових чисел з остачею на 10, 100, 1000. Задачі на спільну роботу(741-750)
контрольная работа



1.     Решите задачу:

Скоростной поезд до Киева идет 6 ч со скоростью
140 км/ч. С какой скоростью идет товарный поезд, если ему на это требуется 14 часов?

2.     Вычислите:
13640 : 4 + (90206 - 42910)

3.     Решите уравнение:
763 : х = 854 – 745

4.     Сравните и поставьте знаки:
3 км 650 м ….3560 м                       992 см …..97 дм 2 см + 20 см
7 ц 93 кг ….7093 кг                         409 мин ….5 ч 55 мин  + 55 мин

5.     Геометрическая задача:
Прямоугольник и квадрат имеют одинаковый периметр, равный  12 см. Начертите такие фигуры.      
Тема 8. Дроби. Сюжетні задачі на знаходження дробу від числа(8 год


79

Повторення вивченого про частини. Порівняння частин. Задачі на знаходження частини числа і числа за його частиною(751-759)

80

Ознайомлення з дробам. Запис дробу. Складені задачі, які містять знаходження частини числа(760-769)
Ознайомлення із алгоритмом знаходження частини числа
81

Записування дробів. Знаходження дробу від числа. Задачі на знаходження дробу від числа(770-776)
Ознайомлення із алгоритмом знаходження дробу від числа
82

Дріб, у якого чисельник і знаменник рівні між собою. Побудова відрізків. Задачі на знаходження дробу від числа(777-787)

83

Знаходження числа за значенням його дробу. Дії з іменованими числами. Задачі на знаходження дробу від числа(788-796)

84

Складені задачі, які містять знаходження дробу від числа(682-686)

85

Контрольна робота № 6

86

Аналіз к\р. Обчислення значень виразів на сумісні дії різного ступеня(687-692)

 



Контрольная работа 
1.    Решите задачу:

Товарный поезд прошел 2160 км за 8 часов, а электричка за 3 часа прошла 270 км. Во сколько раз  скорость электрички больше скорости товарного поезда?
2.    Выполните действия:
9534 ×66                                                  2 т 7 ц 50 кг    × 50
7006 ∙ 89                                                 40 руб. 32 коп. ∙ 18
3.    Вычислите значение выражения:
(572×25 : 20 - 306) + 8320
4.    Сравните и поставьте знаки:
       1/5  т  …… 250 кг                               3/10   ч …..15 мин
5.    Геометрическое задание:
Ширина прямоугольника 15 см, а
длина 1/5 ширины. Вычислите площадь и периметр этого прямоугольника.
 
Тема 9. Усні обчислення на основі нумерації багатоцифрових чисел. Письмове множення і ділення багатоцифрових чисел на розрядні числа. Рівняння  (14год)

87

Повторення переставного і сполучного законів множення. Зображення круглого числа у вигляді добутку, один із множників якого виражений одиницею з нулями(806-813)

88

Усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Розв’язування задач(814-822)

89

Письмове множення багатоцифрових чисел на розрядні числа. Розв’язування рівнянь. Підготовка до розв’язування задач на пропорційне ділення(823-830)

90

Письмове множення багатоцифрових чисел на розрядні числа. Задачі на пропорційне ділення(831-838)

91

Множення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Задачі на пропорційне ділення(839-848)


92

Складання і розв’язування задач на пропорційне ділення. Розв’язування рівнянь та нерівностей(849-857) Самостійна робота (перевірка навичок усного та письмового множення багатоцифрових чисел на розрядні)

93

Усне ділення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Повторення ділення з остачею(858-866)

94

Усне ділення круглих чисел на розрядні числа. Ділення з остачею на двоцифрове число. Розв’язування рівнянь і задач(867-875)

95

Письмове ділення трицифрових чисел на розрядні числа з остачею. Задачі на пропорційне ділення(876-884)

96

Письмове ділення трицифрових чисел на розрядні числа. Розв’язування і порівняння задач(885-892)

97

Ділення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Задачі на рух(893-901)

98

Письмове ділення трицифрових чисел на розрядні числа

99

Ділення багатоцифрових чисел на розрядні (у частці нулі всередині і в кінці). Розв’язування рівнянь. Задачі з буквеними даними(902-910)

100

Контрольна робота №7

101

Аналіз к\р. Ділення чисел, що закінчуються нулями. Ділення іменованих чисел. Розв’язування задач(911-920)

 




Контрольна робота
1. Розв’яжи    задачу

На машину навантажили 840 кг овочів: моркви – 49 кг, буряків – у 3 рази більше,
Ніж моркви, а решта була капуста.
Скільки кілограмів капусти навантажили на машину?

2. Знайди значення виразу

Обчислення запиши окремими діями

79 348 – (11 005 + 64×84)

3. Порівняй числа і величини

40 тисяч_____ число, яке складається з 17 одиниць другого класу і 520 одиниць
першого класу

27 мм__________ 2 см 4 мм

4. Перетвори  величини

6 км 38 м =________м
5 год =________хв


5. Запиши число, яке дорівнює 5/6 від 120.


6. Накресли прямокутник, площа якого 24 см2, а довжина – 6 см.






Тема 10.1.Письмове множення на двоцифрові та трицифрові числа. Арифметичні дії з іменованими числами (8 год)




102

Письмове множення двоцифрових чисел на двоцифрові. Задачі на знаходження числа за двома різницями(921-927)
103

Письмове множення трицифрових чисел на двоцифрові. Задачі на знаходження числа за двома різницями(928-934)
104

Письмове множення багатоцифрових чисел на двоцифрові. Задачі на знаходження числа за двома різницями(935-941)
105

Множення складених іменованих чисел на двоцифрові. Розв’язування і порівняння задач(942-949)
106

Знаходження значень виразів на сумісні дії різного ступеня. Задачі на знаходження числа за двома різницями(950-958)
107

Письмове множення багатоцифрових чисел на трицифрові. Складання і розв’язування задач на зустрічний рух(959-967)
108

Письмове множення багатоцифрових чисел на трицифрові виду 1578х403(968-970)
109

Задачі на рух і на знаходження площі(971-976)
Самостійна робота (перевірка навичок письмового множення багатоцифрових чисел на двоцифрові)



Самостійна робота

№ 966, 970, 971. 972





Тема 10.2. Письмове ділення на двоцифрові та трицифрові числа. Сюжетні складені задачі вивчених видів. Види трикутників за кутами та сторонами (16 год)




110

Письмове діленнятрицифрових чисел на двоцифровічисла без остачі та з остачею. Середнє арифметичне(977-986)

111

Письмове ділення з остачеютрицифрових чисел на двоцифрові, якщо частка двоцифрова. Задачі на знаходження середнього арифметичного(987-995)
112

Письмове ділення трицифрових чисел на двоцифрові. Розв’язування рівнянь. Задачі на знаходження середнього арифметичного(996-1003)
113

Письмове ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові(загальний випадок). Задачі на знаходження середнього арифметичного(1004-1012)
114

Письмове ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові. Розв’язування задач(1013-1019)
115

Письмове ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові. Обчислення значень виразів із буквою. Задачі на знаходження середнього арифметичного(1020-1027)
116

Письмове ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові числа, якщо частка містить нулі. Задачі на зведення до одиниці(1028-1035)
117

Письмове ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові числа, якщо частка містить нулі в кінці. Задачі з буквеними даними(1036-1042)
118

Письмове ділення з остачею багатоцифрових чисел на двоцифрові числа, якщо частка містить нуль одиниць. Задачі на спільну роботу(1043-1050)
119

Ділення складених іменованих чисел на двоцифрові числа. Обчислення значень виразів на сумісні дії різного ступеня. Розв’язування задач(1051-1058)
120

Знаходження значень виразів на сумісні дії з багатоцифровими числами. Розв’язування рівнянь. Задачі на спільну роботу(1059-1066)
121

Знаходження значень виразів на сумісні дії з багатоцифровими числами. Ділення іменованих чисел. Розширені задачі на зведення до одиниці(1067-1075)
122

Знаходження значень виразів на сумісні дії з багатоцифровими числами. Дії з іменованими числами. Складання і розв’язування рівнянь(1076-1083)
123

Контрольна робота №8


Аналіз к\р. Письмове ділення багатоцифрових чисел на трицифрові числа (ознайомлення). Задачі на зустрічний рух(1084-1092)
123

Письмове ділення багатоцифрових чисел на трицифрові. Складання і розв’язування задач(1093-1100)
 

Контрольна робота №8



 


Тема 11. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу (13 год)
 




124-125

Узагальнення і систематизація знань учнів(1101-1114)
126

Натуральний ряд чисел. Будова натурального числа в десятковій системі числення. Порівняння чисел(с.172)
127-128

Величини. Метрична система мір(с.172-174)
129-130

Додавання і віднімання. Закони додавання і властивості різниці(с.174-175)
131

Множення. Закони множення(с.175)
132

Ділення. Властивості частки(с.176)
133-136

Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік.
 


ДПА















Комментариев нет:

Отправить комментарий